Thursday, May 10, 2012

Makan sajer

Dah menjadi tradisi sestengan kalangan kita, makan diluar sesekali memang best. terutama bersama keluarga atau kawan2, baru2 ni aku ke Gerai Ikan Bakar Kat Kuala Kerteh, aku seperti biasa oder apa yang patut, hampir selesai makan, seorang wanita cina yg ramah sambil berkata "wahh banyak makan saya oder tak habis banyak sangat..ingatkan siket.order saya datang seploh orang boleh mkan duapuluh orang woo" katanya dlm keadaan gembira dalam kekenyangan..saya bertanya pada dia datang dari mana?..katanya dari Kuantan..ini first time datang kami check in Awana dia orang kata sini ikan bakar best dan murah...aku mengangguk..aku beritahu dia mungkin you datang sepuluh orang dan order satu makanan untuk sepuluh orang tentu banyak...betul2 kata dia pada aku..ooo lain kali saya sudah faham datang 10 order utk 5 org saja...yup betul kata saya....sebenarnya hepi juga bila ada orang memujikan makanan disitu banyak dan sedap..sebab yang mengusahakannya tu orang Kerteh jati.bukan import mari...Tahniah pada aku aku bangga bangsa aku berjaya..:)


No comments:

Post a Comment

Lembaran baru