Friday, June 1, 2012

Sata Kg baru

Sata.. makanan triditional kita..tertama org Gannu kiter..kalau dulu perlu pergi keKijal atau perlu tunggu pasar malam baru dapat makan sata..tetapi hari ini di Kg Baru pun dah ada kakak kita yang mengusahakan sata secara kecil kecilan..saya buka promosi..tetapi sekadar memaklumkan..terletak dijalan okid 20meter dari simpang masjid jamek Kg baru..ermm saya dah beli dah merasainya..dan utk diri dan selera saya..saya sangat berpuashati..rasanya lebih sedap jika beli di sekitar geliga..(pada saya) jadi pada akak pengusaha sata ni tabahkan hati teruskan usaha kakak..mana tahu nanti bila berkembang saya akan tulis lagi cerita fasal kakak..ei!!..

Saya sebagai orang Kg baru bangga dengan usaha ini, walau dilihat untuk menyara keluarga..tetapi hanya datang ke kampung baru kita boleh dapat apa yang kita impikan..mungkin suatu hari nanti lemang..keropok lekor..semua ada di Kg baru siapa tahu??...saya bangga jadi orang Kg Baru..anda?? 

No comments:

Post a Comment

Lembaran baru